تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
لیست جاذبه های گردشگری ایران

لیست جاذبه های گردشگری ایران

۱۳۹۶/۰۸/۱۵
قدمت تاریخ ایران و اصالت فرهنگی کشور عزیزمان باعث شده است که جاذبه های گردشگری فراوان و متنوعی جهت معرفی به دنیا داشته باشیم. به راستی چقدر زمان نیاز هست تا تما زیبایی های ایران را از نزدیک ببینید؟! با ما همراه باشید تا به شما 10جاذبه گردشگری برتر ایران را معرفی کنیم تا با برنامه ریزی مناسب از آنها بازدید نمائید:

معرفی جاذبه های گردشگری ایران

 

1- کاخ موزه گلستان، تهران (Golestan Palace)

منطقه دوازده تهران و اطراف بازار بزرگ تهران هر ساله گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود جلب می کند. با قدم زدن در منطقه تاریخ 12 تهران می توانید از جاذبه های گردشگری مختلف از جمله مجموعه کاخ گلستان، موزه پست، حمام نواب، خانه کاظمی، امام زاده یحیی و ارگ تاریخی تهران مربوط به دوره صفوی اشاره کرد. کاخ موزه گلستان به عنوان مهمترین اثر تاریخ ایران در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این کاخ شامل عمارت شمس العماره، کاخ الماس، عمارت بادگیر، تخت مرمر، تالار اصلی، عکاسخانه و موزه مردم شناسی می باشد. کاخ موزه گلستان از دوران زندیه تا قاجاریه را به خوبی نمایش می دهد.

 

کاخ گلستان

 

2- موزه ملی ایران، تهران(National Museum of Iran)

یکی از به اصولی ترین و قدیمی ترین موزه ایران موزه ایران باستان یا موزه ملی ایران می باشد. در این موزه یافته‌هاي باستان‌شناسي حاصل از کاوش‌های علمی از دوران پارینه‌سنگی تا اسلامي در قالب دو موزه ی «ايران باستان» و «دوران اسلامي» نگهداری می شود. به راحتی و با استفاده از خط مترو تهران می توانید از موزه ایران باستان دیدن نمائید. موزه ایران باستان بهترین جاذبه گردشگری برای نمایش قدمت تاریخی و پیشینه تمدن ایران به حسای می آید.

 

موزه ملی

 

3-برج میلاد، تهران (Milad Tower)

در تور تهرانگردی از نماد مدرن شهر تهران"برج میلاد" بازدید نمائید. برج میلاد با ارتفاع بیش از 435 متر به عنوان ششمین برج تلویزیونی و مخابراتی دنیا می باشد. در برج امکانات تفریح و رفاهی از جمله کافی شاپ، رستوران گردان برج میلاد، مراکز خرید در طبقات مختلف، مرکز همایش های بین المللی، هتل پنج ستاره و مرکز تجارت جهانی می باشد. جالب است بدانید که جهت ساخت برج میلاد پس از بررسی زلزله شناسی 17 نقطه تهران، منطقه اتوبان شهید همت به عنوان محل مناسب ساخت و ساز قرار گرفت.

 

برج میلاد

 

4- میدان نقش جهان، اصفهان (Naqsh-e Jahan Square)

به پایتخت تاریخی دنیای اسلام سفر کنید. کمتر گردشگری داخلی و خارجی وجود دارد که در خصوص جاذبه های گردشگری شهر اصفهان نشنیده باشد. میدان نقش جهان، عالی قاپو، مسجد امام، منارجنبان، چهل ستون، مسجد زیبای شیخ لطف الله و سایر آثار تاریخی به نام که شهرت جهانی دارند در سفر به اصفهان، نصف جهان میزبان گردشگران است. میدان نقش جهان از میادین زیبا و تاریخی ایران است که شکل هندسی آن مستطیل به درازای ۵۰۷ متر و پهنای ۱۵۸ متر در مرکز شهر اصفهان می باشد که در سال 1358 در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسبده است.

 

میدان نقش جهان

 

5-کلیسای وانک، اصفهان(Vank Cathedral)

از جمله کلیسای ارامنه ایران در منطقه جلفا اصفهان قرار دارد. وانک در لغت به معنای صومعه می باشد که نام آن از کلیسای سورپ آمنا پرکیچ وانک نخجوان گرفته شده است. کلیسای وانک یا آمنا پرکیج که در زمان شاه عباس دوم تاسیس گردید بر خلاف کلیساهای کهن ارمنی که بیشتر از سنگ ساخته شده‌اند، با خشت خام بنا گردیده است. دیوار بیرونی کلیسا با آجر و دیوار درونی آن را با اندود گچ که بر روی آن نقاشی و تزیین شده پوشانده‌اند. از جمله وجه تمایز دیگر کلیسای Vank گنبد دو پوسته کلیسا و منحصر به فرد بودن تزئینات نقاشی، طلاکاری و تذهیب در معماری بنا می باشد. داستان کوچ ارامنه از سرزمین آرارات و چنگ ایران و عثمانی بر دیواره های کلیسا به تصویر کشیده شده است.

 

کلیسای وانک

 

6- باغ ارم، شیراز (Eram Garden)

پایتخت شعر و ادب و پایتخت تاریخی ایران، شهر شیراز سفر کنید. یکی از مهمترین و محبوب ترین شهر های توریستی ایران به خصوص برای گردشگران خارجی شهر تاریخی شیراز می باشد. از تخت جمشید، پاسارگاد گرفته تا فالوده و آب لیموی شیرازی و باغ های معروف آن گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند. یکی از معروف ترین باغ های شیراز باغ ارم می باشد که از دوران سلجوقیان و در تمام دوره آل اینجو و آل مظفر و گوركانیان مورد استفاده شاهان و خاندان سلطنتی بوده است.باغ ارم شیراز مانند باغ نونگ نوچ درتایلند میباشد که مالکان آن مجموعه بینظیر از انواع گیاهان را پرورش داده اند.

 

باغ ارم شیراز

 

7- مقبره حافظ، شیراز (Tomb of Hafez)

از میعادگاه عاشقان شعر پارسی مقبره حافظ یا همان لسان الغیب فارسی دیدن نمائید. مقبره حافط محفلی برای شعر دوستان و زوج های جوانی است که می خواهند ذوق شعر و شاعری را در اینجا متبلور کنند. آرامگاه حافظ در شمال شهر شیراز، پایین تر از دروازه قرآن در یکی از قبرستان های معروف شیراز به نام «خاک مصلی» قرار دارد که از آثار بر جای مانده از دوره زندیان می باشد. ابعاد مقبره ۵۶ متر طول و ۸ متر عرض می باشد و مشتمل بر ۲۰ ستون سنگی به ارتفاع ۵ متر است.
اگر در تور شیراز از حافظیه دیدن کردید فال حافظ را فراموش نکنید!

 

حافظ

 

8- مسجد نصیر الملک، شیراز (Nasir ol Molk Mosque)

یکی از زیبا ترین و بی بدیل ترین مساجد اسلامی "مسجد نصیرالملک" می باشد. این مسجد در خیابان لطفعلی خان زند و در محله گودعربان به همت میرزا محمد حسن معمار و کاشی‌کاری استاد محمدرضا از بزرگان دوران قاجار ساخته شده است. حیاط مسجد چهار ایوانی می باشد و در ساخت بنا از کاشی های متدوال دوره قاجار و شیشه های رنگی به زیبایی هرچه تمام تر استفاده شده است. به دلیل وجود شیشه های رنگی در بنای مسجد به آن لقب مسجد صورتی ایران داشته شده است. نور در معماری ایرانی نقش مهمی دارد و این نکته در مسجد نصیرالملک به اوج خود می‌رسد. نصیرالملک رنگین‌کمانی از رنگ‌هاست. جالب است بدانید دقت و ظرافت در طراحی و ساخت این مسجد به قدری بوده است که علی‌رغم قدمت حدودا 150 ساله این مسجد، مردم هنوز برای عبادت به آن می‌روند.

 

 

9- شهر ماسوله، رشت (Masuleh)

شهر زیبا و طبقاتی ماسوله که در نزدیکی شهر فومن رشت واقع شده است. یکی از قدیمی ترین شهر ها و سکونتگاه های شمال ایران می باشد. در تاریخ نوشته شده است که در حدود هزار سال پیش به دلایل نامعلوم مردم از نقاط مختلف به این منطقه کوچ کردند و به زندگی خود ادامه دادند. این شهر به دلیل مجاورت با رود ماسوله رودخان و جنگل زیبا پوشیده از درختان راش، آزاد، بلوط، توسکا و زبان گنجشک آب و هوای مناسبی دارد و به عنوان یکی از نقاط توریستی محبوب بخصوص در فصول تابستان و زمستان می باشد.

از جمله شهرهای پلکانی ایران می توان به روستاهای هجیج، بوژان، اسفیدان، روئین، کنگ، اشتبین، زنوزق اشاره کرد.

 

ماسوله

 

10- چغازنبیل، خوزستان (Chogha Zanbil)

به قدیمی ترین پایتخت تمدن ایران خوزستان و شوش سفر کنید و از آثار به جای مانده از تمدن عیلام یعنی معبد چغازنیبل دیدن نمائید. این بنا در حدود سده سیزده سال پیش از میلاد مسیح در منطقه نزدیک شوش بنا گردید. کاربرد اصلی آن زیارتی و مذهبی بوده است و معماری آن به دلیل وسعت، نوع مصالح و طراحی خاص منحصر به فرد می باشد. ارتفاع حدودی بنا 55 متر است که اکنون صرفا یک الی دو طبقه از بنا باقی مانده است. بنای تمام از خشت و کتیبه های باستانی که به خدای شهر دوراونتاش یعنی اینشوشیناک تقدیم گردیده است.
به طور کلی منطقه شوش و خوزستان یکی از مهم ترین مناطق تاریخ جهان می باشد که پایه تمدن و معماری دنیا از آن شروع گردیده است.

 

چغارنبیل

برگرفته از: فاینداتور
۱۵۰۲ ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading