تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
معروف ترین بازارهای شبانه دنیا کدامند؟

معروف ترین بازارهای شبانه دنیا کدامند؟

۱۳۹۶/۰۹/۰۱

در سراسر جهان زمان فعالیت بازارهای شبانه با هم متفاوت است، بعضی فقط آخر هفته ها و یا فصلی و برخی هم در تمام طول سال باز هستند. ولی وجه مشترک آنها ساعت کاری است که با غروب خورشید شروع می شود و با تاریک تر شدن هوا تعداد مشتریان نیز رفته رفته بیشتر می شود. ویژگی مشترک بیشتر بازارهای شبانه این است که در فضای باز و بدون سقف برگزار می شوند. بازارهای شبانه محل مناسبی برای خرید لباس، زیور آلات، ظروف تزئینی و حتی چشیدن غذاها و خوراکی های خوشمزه محلی هر منطقه می باشد.

بازارهای شبانه، مناسب ترین محل خرید ارزان

کانادا، ریچموند – بازار ریچموند (Richmond)

ونکوور کانادا، در حومه شهر ریچموند بازارشبانه ای در سال 2000 تاسیس شد. این بازار در طول این سالها رشد زیادی کرده است و حدود 400 غرفه دارد. گردشگران و اهالی آنجا علاقه زیادی به آن دارند و در آن به خرید مایحتاج روزانه شان از خوراکی، لباس، لوازم جانبی و حتی الکترونیکی می پردازند.

بازار ریچموند

مغرب، مراکش – بازار شبانه مراکش

در این بازار غذاهایی لذیذ مانند همبرگرهای مختلف مراکشی، ساندویچ بره، مرغ بریان، شاورما و سوپ حلزون عرضه می شود. در قسمتی از بازار میمونهای رقاص و مارگیرها نمایش می دهند و در بخش کناری آنها پیشگوها و درامرهای گناوا (Gnawa Drummers) هستند. قسمتی از بازار که بیشتر مشتریانش خانموها هستند قسمت خالکوبی های حنا است. صنایع دستی، وسایل تزئینی و انواع لباس هم در بازار شبانه مراکش به فروش می رسد. این بازار تا بعد از نیمه شب نیز پر از مشتری است.

بازار شبانه مراکش

چین، هنگ کنگ – بازار تمپل (Temple)

این بازار در خیابان تمپل در هنگ کنگ برپا می شود و به همین نام هم مشهور است. در اینجا کمی قبل از غروب خورشید اولین چادر ها برپا می شوند و معمولا غرفه های غذا فروشی چون با استقبال بیشتری رو به رو هستند جزو اولین غرفه ها هستند. به زبان محلی به غرفه های غذا فروشی دای پای دونگ (Dai Pai Dong) می گویند. این غرفه ها انواع برنج های محلی و نودل ها و غذاهای دریایی را در ظروف سفالی می فروشند. در بازار تمپل گردشگران می توانند سوغاتی های زیبا با قیمت مناسب پیدا کنند. در بخشی از این بازار فالگیران و پیشگویان هم منتظر مشتری هستند.

بازار تمپل چین

تایلند، بانکوک – بازار شبانه قطار راتچادا (Ratchada)

در شهر بانکوک بازاری به نام تالاد نود فای (Talad Nud Fai) تازه تاسیس شده است که شامل چهار قسمت است: غرفه های فروش غذا، کافه ها، فروشگاه ها، اجراها. این بازار جدید با استقبال بالایی مواجه شده است و در فصل گرم سال هر شب دایر است. شبهای آخر هفته معمولا دیرتر از روزهای دیگر تعطیل می شود. غرفه های غذایی که در آن برپا می شود کیفیت غذای رستورانهای تایلند را دارد. همچنین فروشگاه های لباس نیز اجناس مرغوب را با قیمت کمتری به فروش می رسانند.

بازار شبانه تایلند

تایوان، تایپه – بازار شی لین (Shilin)

بازار شی لین یکی از بازارهای محبوب شبانه تایپه، بازار شی لین است که در محله ای به همین نام برگزار می شود. یکی از دلایل محبوبیت این بازار نزدیکی آن به متروی تایپه است به همین سبب گردشگران هم زیادی به این بازار می آیند. این بازار شبانه دارای 540 غرفه است و غرفه های کنار جاده و مغازه های اطراف هم با آنها فعالیت می کنند. غذاهای محلی و معروف تایوان و غذاهای دریایی، حیوانات خانگی، صنایع دستی و لباس در این بازار به فروش می رسند. سینما و بازی های کامپیوتری به سبک آرکید کارائوکه (وسیله ای برای آموزش خوانندگی) در کنار این بازار سبب سرگرمی بازدید کنندگان می شود.

 

بازار شی لین

چین، پکن – بازار دونگوامن (Donghuamen)

در این بازار تمام غذاها به صورت خام وجود دارند و در هنگام سفارش مشتری در مقابلش در ماهیتابه انداخته می شوند و آماده می شوند. غذاهایی مانند ستاره دریایی، دل مرغ، شیرینی جات و سوپ نودل و گوشت گاو کباب شده در بازار شبانه دونگوامن به فروش می رسد. برخی دسرهای اروپایی مانند اسپرنگ رول، کیک خرچنگ و آبنبات های میوه ای هم در غرفه هایی به فروش می رسند. شهرت این بازار بیشتر به دلیل غرفه هایی است که غذاهای عجیب مانند کرم ابریشم، جیرجیرک سرخ شده، مارمولک، عقرب و سوپ اوفال (Offal Soup) می باشد.

بازار دونگوامن

مالزی، کوالالامپور – بازار پتالینگ (Petaling)

این بازار در خیابانی به همین نام در شهر کوالالامپور برگزار می شود و مانند سایر بازارهای خیابانی مملو از خوراکی های رنگارنگ و غرفه های زیاد است. بیشتر گردشگران کوالالامپور به این بازار می آیند. جالب است بدانید که این بازار از اولی روشنایی صبح تا نیمه شب باز است و هم بازاری روزانه است و هم شبانه. چانه زنی در این بازار رواج بسیار دارد و به همین دلیل نوسان قیمت در آن زیاد است.

بازار پتالتینگ

لائوس، لوآنگ پرابانگ – بازار لوآنگ پرابانگ (Laung prabang)

بازار لوآنگ پرابانگ بزرگترین بازار این شهر است و مساحتی در حدود 1 کیلومتر را اشغال می کند و بیش از 300 فروشنده مخصوص صنایع دستی دارد. محدوده ی جغرافیایی این بازار از وات مای (Wat Mai) تا مرکز شهر لوآنگ پرابانگ و جاده سیساونگ وونگ (Sisavangvong) است. فروشندگان از قبیله های مختلفی در این بازار شرکت دارند، تنوع اقوام سبب تنوع اجناس ارائه شده در بازار می شود. سرامیک، چراغ، بالست، روتختی، بامبو، شالهای ابریشمی، ادویه، قلاب بافی های سنتی و نقاشی های هنرمندان در این بازار عرضه می شود.

بازار لوانگ لائوس

تایوان، تایپه – بازار نینگشیا (Ningxia)

تایپه بازارهای شبانه زیادی دارد و لی محبوب ترین آنها برای شکمو ها بازار شبانه نینگشیا است. گردشگران و بومی های محل، انواع غذاهای دریایی مانند املت صدف، ماهی قل قلی، ماهی باوان (Bawan)، ماهی مرکب، غذاهای محلی مانند توفو و پیراشکی تایلوانی را در غرفه های شبیه رستوران آنها میل می کنند. در کنار خوراکی های خوشمزه که قسمت اعظم این بازار را به خود اختصاص داده است انواع لوازم جانبی، لباس و بازی نیز در آن عرضه می شود.

بازار نینگشیا

۱۴۵۶ ۱۳۹۶/۰۹/۰۱ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading