تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
فستیوال‌های مالدیو

فستیوال‌های مالدیو

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
همراه با توریابی با بهترین جشن های تور مالدیو آشنا شوید و فرصتی تکرارنشدنی برای شناخت فرهنگ مردم مالدیوبه دست آورید!

جشن روز استقلال مالدیو


جشن روز استقلال مالدیو

جشن روز استقلال مالدیو هرساله در روز 26 ژوئیه برگزار می‌شود. این جشن بزرگ‌ترین رویداد ملی در تقویم جشنواره‌های مالدیو است و درواقع نشانه استقلال جزایر مالدیو از بریتانیا در سال 1965 می‌باشد. مانند بسیاری از جشنواره‌های مالدیو، این جشن با اجرای برنامه در مدارس، راه‌پیمایی‌ها و رقص همراه است. تزئینات زیبا به رنگ سبز و قرمز که رنگ‌های پرچم کشور مالدیو است در کل خیابان‌ها و مراکز خرید مالدیو دیده می‌شود. خیلی از مردم در این جشن شرکت می‌کنند و بومیان به رقص و آواز در طول روز جشن می‌پردازند.

فستیوال مسابقه قایق‌رانی مالدیو

جشنواره جالب و دیدنی قایق‌سواری در مالدیو
مالدیو با سواحل ماسه‌ای نقره فام و جزایر حیرت‌انگیز فراوانش، مقصد گردشگران و ورزشکاران زیادی برای مسابقه معروف قایق‌رانی و یا (Maldives Cruise Boats) می‌باشد. به دلیل تعدد جزایر مالدیو و آب‌های کم‌عمق و محل‌های تفریح فراوانش در طی سال‌های اخیر، باعث شده سیل زیادی از توریست‌ها به این مکان بیایند و در این جشنواره حضور یابند. از موارد خوب و پراهمیت این جشنواره وجود قایق‌های بسیاری است که به شما امکان می‌دهد با هر نوع بودجه و هر نوع سلیقه‌ای بتوانید در این جشنواره و مسابقه حضور پیدا کنید.
برخی از این قایق‌ها می‌تواند 8 تا 12 نفر مهمان را در خود جای دهند، به همین خاطر گزینه مناسبی برای حضور و شرکت خانواده‌ها در کنار هم در این جشنواره هستند. برخی دیگر ازین قایق‌ها با تجهیزاتی بسیار مدرن و گرم و نرم مثل تلویزیون، کافه‌های کوچک، آشپزخانه همراه است. بسیاری از قایق‌های کروز لوکس نیز دارای اتاق بازی است که در آن کودکان و بزرگ‌سالان می‌تواند انواع مختلف بازی‌ها را انجام دهند. در کنار این مسابقه و قایق‌های رنگارنگ، بوتیک‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که به همه شرکت‌کنندگان سرویس عالی و تمام وقت می‌دهد. همچنین شما می توانید در کنار قایق‌سواری به غواصی در آب‌های شفاف و حیرت‌انگیز جزایر مالدیو بپردازید.

جشن‌های مذهبی از مالدیو

جشن عید کودا (Kuda)


جشن عید کودا (Kuda)

در جزایر مالدیو در پایان ماه رمضان جشنواره عید کودا (عید فطر) برگزار می‌شود. درواقع این جشنواره گرامیداشت آغاز ماه شوال در تقویم قمری است. این روز را با رؤیت هلال ماه جدید جشن می‌گیرند و با شلیک توپ به مردم اطلاع می‌دهند. در اوایل صبح تمامی افراد در مسجد جمع شده و به نماز عید فطر و عبادت می‌پردازند.
در این روز یک خیریه هم برگزار می‌شود و در طول این جشن سه روز تعطیلی عمومی اعلام می‌شود که مردم در طول این سه روز به جشن و پای‌کوبی مشغول‌اند.

عید Al'h'aa مالدیو

هرساله در دهم ماه ذی‌حجه این جشن برگزار می‌شود. اهمیت این روز برای مردم و فرهنگ مالدیو بسیار فراوان است. بومیان مالدیو ترجیح می‌دهند در این ایام به رقص و آواز و جشن و موسیقی بپردازند و با رفتن به جزیره‌های تفریحی از پنج روز تعطیلی خود حداکثر استفاده را ببرند. انجام اعمالی همچون دید و بازدید از دوستان و اقوام و حتی سفر حج در این ایام بسیار معمول است. این جشن به دلیل حضور همه اقشار جامعه در آن اهمیت بالایی دارد.

جشن روز جمهوری مالدیو

مالدیو برای اولین بار پس از حدود 100 سال از سلطنت، در یکم ژانویه سال 1953 جمهوری شد، ولی این جمهوری گذرا بود و دوباره نظام سلطنت بر روی کار آمد. با این حال در تاریخ 11 نوامبر 1968 یک جمهوری دیگر شکل گرفت پس از آن هر ساله در این تاریخ مردم مالدیو این روز را به‌عنوان روز جمهوری جشن می‌گیرند. حرکت‌های گروه‌های موسیقی و رژه شاد کودکان در طی این مراسم بسیار دیدنی و معروف است.

جشنواره ماه مبارک رمضان در کشور مالدیو

ماه مبارک رمضان در کشور مالدیو با شور و حال بسیاری برگزار می شود. مردم مالدیو به عنوان یک ملت مسلمان‌نشین این ماه را با مراسم مختلف جشن می گیرند. ادارات دولتی در مالدیو فقط در ساعت 9:00-13:30 در این ماه باز است و حتی دفاتر خصوصی نیز تعطیلی می‌شوند و به جشن می‌پردازند. مالدیو مقصد مناسبی برای سفر در ماه مبارک رمضان برای روزه داران است.
۱۱۰۷ ۱۳۹۵/۱۲/۱۱ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading