تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
طبیعت بی همتای صربستان

طبیعت بی همتای صربستان

چشمه‌های زلال و درخشان، آبشارهای کوتاه و چند طبقه و بسیاری مناظر بی‌نظیر و رویایی را تنها در پارک ملی فروشکاگورا می‌توانید با چشمهایتان ببینید. جنگل بزرگی از درختان سبز و نمدار زیرفون در این پارک قرار دارد که بر طراوت آن افزوده است. از شهر بلگراد و هم شهر نووی ساد می‌توانید به‌راحتی به پارک ملی فروشکاگورا هم بروید. در این پارک چندین معبد و کوه فروشکاگورا نیز وجود دارد. مردم این کشور علاقه‌ی فوق‌العاده‌ای به کوه فروشکا گورا دارند به‌طوری‌که ساکنان بلگراد که در نزدیکی کوه قرار دارند بیشتر تعطیلاتشان را در اینجا و دشت‌های اطرافش می‌گذرانند.

 

جاولیا وارس (Đavolja Varoš)

در آخرین نقطه‌ی جنوبی صربستان، منطقه Toplica و روستای دیک (Dake) بیش از 200 تخته‌سنگ مانند ستون‌هایی از زمین سر درآورده‌اند و به‌سوی آسمان بلند شده‌اند. سنگ‌هایی شبیه هم و نوک‌تیز که ارتفاعشان به 15 متر هم می‌رسد، در کنار هم مانند لشگری شیطانی قرارگرفته‌اند. بومیان، اینجا را شهر شیطان می‌نامند و داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری در موردش تعریف می‌کنند.

 

 

رودخانه اوواچ (Ovac River)

رودخانه زیبا و پرپیچ‌وخم اوواچ با آب‌های فیروزه‌ای از میان کوه‌های سرسبز عبور کرده و جریانی آرام دارد. عبور این رود آرام و زلال از میان کوه‌های سر به فلک کشیده منظره‌ای توصیف نشدنی پدید آورده است که جز با تماشا وصف نمی‌شود. پیچ‌های پشت سر هم و 270 درجه‌ای رودخانه دلیل بی‌همتایی اوواچ و شهرتش به رودپیچ شده است. رودخانه پرپیچ‌وخم اوواچ زیستگاهی مناسب برای انواع مارماهی‌ها، ماهی‌ها و گیاهان آبی شده است. در کنار این رودپیچ زیبا غارها، دریاچه‌ها و درختان زیبایی قرارگرفته‌اند. طول این رودخانه 119 کیلومتر است و بعد از عبور از کوه‌های صربستان راهی صاف انتخاب کرده و به کشور بوسنی می‌رود. هنگامی‌که به تماشای رود اوواچ رفتید بهتر است بدانید زیباترین نما را از بالای کوه‌ها می‌توانید ببینید پس عکس‌های خود را بیشتر از ارتفاع بیندازید. بی‌تردید این رودخانه که به زیبایی در میان کوه‌ها پیچ‌وتاب خورده شما را برای ساعت‌ها محصور خود خواهند کرد.

 

 

دشت دلیبلاتو (Deliblato Sands)

در شمال غربی صربستان دشتی است به نام دشت دلیبلاتو با ماسه‌های طلایی و قرمز که سمتی از آن به دریا می‌رسد و سمت مقابلش به سبزه‌زار تبدیل می‌شود. سبزه‌زاری با تپه‌های کوتاه و بلند که یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های طبیعی صربستان است و هزاران سال از عمر آن می‌گذرد.

 

 

چشمه کاروپاج (Krupaja Spring)

چشمه‌های زیادی را در سفر به صربستان خواهید دید ولی چشمه کاروپاج بی‌شک برترین آن‌هاست. آبی زلال و شفاف در این چشمه می‌جوشد و بر روی سنگ‌ها روان می‌شود. وقتی به چشمه کاروپاج می‌رسید بی‌اختیار ساکت می‌شوید تا آهنگ دلنواز آب و آواز پرندگان گوش‌هایش را نوازش دهد. طبیعت بکر و حیات‌وحشی زیبایی در کنار آن قرار دارد که ساعت‌ها می‌توانید در آن به جستجو و کشف بپردازید.

 

 

کوه تارا (Tara Mountain)

کوه زیبای تارا در غرب کشور صربستان واقع‌شده است. در کنار کوه رودخانه درینا و در دامنه‌ی آن بزرگ‌ترین جنگل کشور وجود دارد. آب‌وهوای بسیار لطیف و طبیعت آن بکر این منطقه سبب شده است تا مساحت 220 کیلومترمربع از آن را دولت منطقه محافظت‌شده اعلام کند و پارک ملی تارا (Tara National Park) بنامد. رودخانه درینا نیز از میان این پارک ملی عبور می‌کند. گیاهان خاص و نایابی هستند که تنها در اینجا یافت می‌شوند. غارهای زیبا و آبشارهای چشم‌نوازی در کوه تارا قرار دارند که هرکدام برای گذراندن یک تفریح چندساعته کفایت می‌کند.

 

 

دروازه‌های وراتنا (Vratna Gates)

در شرق صربستان منطقه‌ای قدیمی و زیبا به نام بور وجود دارد که هر گوشه از آن بمانند عکسی در کارت‌پستال است. از میان این‌همه زیبایی سه پل عظیم سنگی وجود دارد که بر اثر عبور رودخانه وراتنا به وجود آمده است. این رودخانه زلال سال‌ها قبل با به وجود آوردن این دروازه‌ها از میان این سنگ‌ها جریان داشته و راه خود را پیداکرده بود اما اکنون که از مسیری دیگر می‌رود این سه دروازه‌ی سنگی زیبا تبدیل به جاذبه‌ای زیبا برای گردشگران شده‌اند.

 

 

تنگه جرداپ (Đerdap)

این تنگه زیبا و بی‌نظیر از سه گردنه تشکیل‌شده و در مسیر رود پر آب دانوب از میان کوه‌ها پدید آمده است. سطح آب در تمام طول سال در تنگه جرداپ بالا است و گردشگران همیشه می‌توانند به تماشای این تنگه بیایند.جنگل‌های سرسبز، درختان تمشک، پوشش گیاهی متنوع و غارهای جذاب زیادی در این محدوده وجود دارند. مردم بومی به این تنگه دروازه آهنی (Iron Gate) می‌گویند. قلعه گلوباک (Golubac Fortress) یکی از بناهای تاریخی نزدیک تنگه جرداپ است که قدمتش به قرون وسطی می‌رسد. برای حفظ محیط‌زیست بکر و زیبای این منطقه پارک ملی در بخشی از آن تأسیس شده است.

 

 

غار سره‌موشنیا (Ceremošnja)

در شرق صربستان روستایی به نام سره‌موشنیا قرار دارد و غار کوچک اما زیبا به همین نام نیز در همین روستا است. زیبایی خاص و کوچکی این غار علت اصلی محبوبیت و بازدید فراوان آن شده است. در این غار انواع سنگ‌های استالاکتیت و استالاگمیت یافت می‌شود. با گردش در این غار می‌توان به‌راحتی اطلاعات زیادی راجع به دوره‌های زمین‌شناسی کسب کرد. غار دیگری به نام آرِنا در انتهای این غار قرار دارد.

 

 

کوتاه از صربستان

• غذاهای محلی صربستان با ذائقه ایرانی‌ها هماهنگی بسیاری دارد پس در سفرتان به این کشور طعم‌های جدید را حتماً امتحان کنید.
• صربستان بیش از 90 درصد تمشک جهان را تأمین می‌کند.
• بیش از 600 سال است که در صربستان ساعت تولید می‌شود و قدمت صنعت ساعت‌سازی این کشور از سوئیس بیشتر است.
• سواحل زیبای صربستان در دنیا بی‌نظیر هستند تفریح و آرامش را در آنجا تجربه کنید.

 

۱۳۳۱ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading