تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
درباره نمایشگاه گوانجو- قسمت دوم

درباره نمایشگاه گوانجو- قسمت دوم

۱۳۹۶/۰۷/۲۲

بررسی تحولات ساختاری نمایشگاه گوآنجو چین

در طول سالها برگزاری نمایشگاه گوانجو چین تحولات زیادی داشته تا توانسته است همچنان محبوبیت خود را حفظ کند. در ابتدا این نمایشگاه در حد یک سالن برگزار می شد ولی با گذشت سالها تغییراتی در جهت تکامل و رشد نمایشگاه صورت گرفته است. قبل از سال 2008 نمایشگاه در دو فاز برگزار می شد که هر کدام 6 روز طول می کشیدند ولی بیشترین تغییرات در سال 2008 صورت گرفته است و نمایشگاه به سه فاز تقسیم شد. فازهایی که هر کام 5 روز به طول می کشیدند. همچنین دسته بندی محصولات از 36 دسته به 50 دسته بندی رسید.

افتتاح مجتمع جدید با نام مرکز بین المللی نمایشگاهی و کنفرانسی گوانجو هم در همین سال صورت گرفته است. این نمایشگاه همچنین تغییراتی در زمینه ارتباط تجاری نیز داشته است به گونه ای که در اوایل بیشتر ارتباط قوی بین چین و روسیه را نمایش می داد ولی رفته رفته کشورهای دیگر از همه ی نقاط جهان هم در نمایشگاه شرکت کردند. طبق آمار اعلام شده بازدید کنندگان در سال 2012 حدود 54 درصد از آسیا و 21 درصد از اروپا و 15 درصد از امریکا و 3 درصد از اقیانوسیه و 7 درصد از افریقا بوده اند.


نمایشگاه گوانجو


غرفه داران نمایشگاه گوانجو 2017

به دلیل اینکه نمایشگاه گوانجو کانالی موثر برای ارائه محصولات و خدمات می باشد بیشتر کمپانی های چینی علاقه مند به شرکت در آن هستند. البته آنها برای حضورشان نیاز به برنامه ریزی همه جانبه و مشخص کردن اهداف بازاریابی خود هستند. بنگاه های تجاری می توانند با حضور در این نمایشگاه و مواجهه با تعداد زیادی از خریداران بالقوه در جهت توسعه تجارت خود گامهای موثری بردارند. حضور در چنین نمایشگاهی می تواند آگاهی نسبت به یک برند را افزایش دهد و تصویر و تجارت یک شرکت را بهبود بخشد، به همین دلیل شرکتها، کارخانه ها نهایت تلاش خود را برای شرکت در آن می کنند.


نمایشگاه گوانجو چین


بازدید کنندگان نمایشگاه گوانجو

شرکت در این نمایشگاه بزرگ به تاجران فرصتی ارزشمند می دهد تا متوجه شوند که تولیدات کشور چین می تواند کیفیت و استانداردی جهانی داشته باشد. نمایشگاه گوانجو متخصصان و تاجران و تولید کنندگان و عمده فروشان بسیاری را از صنایع مختلف، هر ساله از سراسر جهان به سمت خود می کشاند. بازدید کنندگان می تواندد با آخرین طراحی ها و محصولات مرتبط با زمینه کاری خود آشنا بشوند و حتی این امکان را دارد که طراحی های خود را به تولید کنندگان نمایشگاه بدهند تا نمونه ی اولیه از آنها ساخته شود. به دلیل محبوبیت زیاد نمایشگاه در سطح جهانی بسیاری از رقیب ها منابع خود را از نمایشگاه تامین می کنند.
نکته ی جالب در نمایشگاه گوانجو این است که ممکن است به دلیل اینکه تمام تولید کنندگان توان مالی جهت اجاره غرفه ها را ندارند، ترجیح می دهند تا از بنگاه های تجاری کمک بگیرند و مسئولیت ارائه و نمایش محصولات خود را به آنها بسپارند. پس ممکن است شما کمپانی هایی را در نمایشگاه ببینید که مالک هیچ کارگاه تجاری و یا کارخانه تولیدی نیستند وصرفا جهت معرفی و ارائه محصولات دیگران در نمایشگاه شرکت کرده اند.
در کشور چین نمایشگاه های بسیاری هم زمان با نمایشگاه گوانجو برگزار می شود تا این امکان را به بازدید کنندگان نمایشگاه گوانجو بدهند تا در سفر خود به چین شریک های تجاری زیادی پیدا کنند. وجود تعداد زیادی محصول در حوزه ی کاری یکسان موقعیت خوبی برای چانه زدن و بررسی کیفیت و خدمات را به تاجران و تولید کنندگان می دهد و آنها را در موقعیت خوبی قرار می دهد که تا حد زیادی صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت. این موقعیت منحصر به فرد یک شانس عالی برای بازدیدکنندگان است که می توانند نمونه های محصولات را از نزدیک ببینند و با نماینده ی شرکت ها صحبت کنند و به توافق برسند.


تور نمایشگاه گوانجو


توصیه هایی برای بازدید کنندگان از نمایشگاه گوانجو

بازدید کنندگان برای استفاده بهینه از فرصتی که در اختیار دارند لازم است تا برنامه ریزی هایی را برای بازدید از نمایشگاه انجام دهند. در مرحله اول در زمان بازدید از نمایشگاه لازم است که خود را آماده ی رویارویی با فرهنگی جدید کنند. به ویژه اگر اولین حضور در چین را تجربه می کنند. مرحله ی بعد ارتباط برقرار کردن با شرکت ها و غرفه ها است که توصیه می کنیم از خدمات ترجمه ای استفاده کنید. در خارج از محیط نمایشگاه دانشجویانی به عنوان مترجم هستند که با پرداخت روزی 150 یوآن به استخدام شما در می آیند. این کار علاوه بر بهتر برقرار شدن ارتباط کمک می کند تا سوءتفاهم هایی که ریشه در تفاوت های فرهنگی دارند، پدید نیایند. به دلیل اینکه بیشتر نماینده های شرکتهای حاضر در نمایشگاه به راحتی انگلیسی صحبت می کنند اگر بازدید کنندگان تسلط کامل به زبان انگلیسی دارند نیازی به استخدام مترجم ندارند.
بازدید کنندگان نباید هیچ فرصتی را در نمایشگاه از دست بدهند پس لازم است با مطالعه وب سایت رسمی نمایشگاه گوانجو از فهرستهای آنلاین کمک بگیرند و تامین کنندگان احتمالی خود را بشناسند. پیدا کردن شرکتهای تامین کننده ای که تمایل به صادرات داشته باشند آسان است ولی شرکتی که بتواند نیازهای بیشتری را بر آورده کند نیاز به تحقیق بیشتری هم دارد. در مرحله ی بعد بازدید کنندگان باید با رفتن و دیدن محصولات آنها و صحبت در خصوص تجارت با غرفه داران است . استفاده دقیق از نقشه نمایشگاه کمک بسیاری به بازدید کنندگان می کند. در هنگام بازدید از نمایشگاه به همراه داشتن یک ساک چرخ دار پیشنهاد خوبی است زیرا تعداد کاتالوگها و دفترچه هایی که غرفه داران به بازدیدکنندگان می دهند زیاد است. پیشنهاد می کنیم در هنگام گرفتن کاتالوگها نکاتی هر چند کوتاه را روی آن بنویسد تا در مرور بعدی راحت تر باشید.




بازدید کنندگان باید تمام جنبه ها و جزئیات محصول تولیدی را بدانند تا بتوانند در خصوص جزئیات و جنبه های مختلف محصولات سئوال بپرسند. در این موارد شریک تجاری جدی تر وارد عمل می شود. همچنین دانستن قیمت ها قبل از حضور در نمایشگاه کمک بسیاری در انتخاب گزینه بهتری به بازدید کنندگان می دهد. ذکر این نکته مهم است که بازدید کنندگان لازم است کارت ویزیت حتما به همراه داشته باشند.
بعد از بازدید از نمایشگاه و یا در زمان فراغت از آن پیشنهاد می کنیم از شهر گوانجو که در قدیم نام کانتون را داشته است دیدن کنید. رودخانه مروارید سالهاست که یکی از مراکز اصلی تجارت و بازرگانی چین است. دسترسی گوانجو به هنگ کنگ و ماکائو باعث شده است که این شهر مرکز فرهنگی، تحصیلی، علمی و سیاسی بشود. شهر بزرگ گوانجو امروزه یکی از سریع ترین رشد ها در میان سایر شهرهای آسیایی محسوب می شود و توریست ها در شبها نیز به خرید و تفریح می پردازند و زندگی شبانه پر جنب و جوش گوانجو جذابیت خاص خود را دارد. همچنین گردشگران در آن می توانند از غذاهای محلی و کانتونیش لذت ببرند. جاذبه های گردشگری گوانجو معابد و موزه هاو باغها و ساختمانهای تاریخی آن است. علاوه بر آنها در بالای برج مشهور کانتون (Canton Tower) می توانید نمایی زیبا از شهر را ببینید. ارتفاع این برج 455 متر است و سکوی تماشای منظره و چرخ و فلک افقی (Bubble Tram) دراد که به حالت افقی در آخرین طبقه ی برج می چرخد و هیجان خاص خود را دارد.

دسترسی به اینترنت در نمایشگاه گوانجو


در نمایشگاه اینترنت بی سیم در اختیار بازدید کنندگان قرار دارد ولی خدمات آن شامل دانلود فایل نمی شود. به دو صرت زیر در دسترس هست :
1- دسترسی رایگان با محدودیت زمانی : در طول روز به مدت 3 ساعت بازدید کنندگان می توانند از اینترنت استفاده کنند. این زمان می تواند پشت سر هم و یا تناوبی باشد. برای استفاده بیشتر از این حد هزنیه باید پرداخت شود. رمز اینترنت بی سیم نمایشگاه گوانجو 12345678 است.
2- دسترسی غیر رایگان بدون محدودیت زمانی : برای خرید این خدمات و استفاده از آن باید 150 رنمینبی به ایستگاه های خدماتی پرداخت شود و کارتی کاغذی که مخصوص اینترنت است را دریافت کنند.
برای اتصال به شبکه وای فای نمایشگاه نام Cantpnfair و یا Cantpnfair-a را باید انتخاب کنند. البته دفترچه های راهنمای نمایشگاه را که ایستگاه های خدمات موجود در نمایشگاه ارائه می دهند کمک زیادی به بازدید کنندگان می کند. بعد از اتصال به شبکه وای فای نمایشگاه مرورگر اینترنت خود را باز کنید در همین زمان نام کاربری و رمز عبور از شما می خواهد که با وارد کردن آنها اینترنت برای شما باز شده و قابل استفاده خواهد بود. به یاد داشته باشید که صفحه کلمه عبور را تا پایان زمان استفاده نبندید و در هنگام خارج شدن دکمه logout را بزنید. در غیر این صورت اینترنت شما بعد از 5 دقیقه قطع خواهد شد و در اتصال بعدی زمان شما از ادامه ی آن محسوب خواهد شد.

 

برای انتخاب تور نمایشگاهی چین می توانید به صفحه تورچین در سایت توریابی مراجعه نمائید.


۹۸۴ ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading