تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
عجیب‌ترین تفریحات در تور نوروزی

عجیب‌ترین تفریحات در تور نوروزی

بعضی از گردشگران به‌جای بازدید از جاذبه‌های توریستی مشهور در سفرهایشان به دنبال ماجراجویی و کشف ناشناخته‌ها هستند. دوست دارند از جاذبه‌های توریستی دیدن کنند که کمتر کسی آن‌ها را دیده باشد تا بتوانند خود را در لیست اولین مسافران و بازدیدکنندگان قرار دهند. اما تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای ماجراجویی و سفر کردن است. فاینداتور قصد دارید به معرفی چند جاذبه توریستی کمتر شناخته‌شده از کشورهای محبوب سفر ایرانی‌ها بپردازد. پس چند دقیقه با ما همراه باشید.

آذربایجان، باکو | Baku

اولین مقصد ما در معرفی عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی به کشور آذربایجان و شهر زیبای باکو اختصاص می‌یابد. با اوج گرفتن ورود گردشگران آذربایجانی به ایران و علاقه آن‌ها به ایران‌گردی بر اساس توافق دولت‌ها ایرانی‌ها برای سفر به کشور آذربایجان نیاز به ویزا ندارند. پس می‌توانید خیلی راحت به باکو سفر کنید. اگر قصد سفر به آذربایجان رادارید می‌توانید تور نوروزی باکو را خریداری کنید تا هم از زیبایی‌های این شهر مدرن لذت ببرید و هم حال و هوای نوروز در یک کشور دیگر را تجربه کنید.
اما بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده از گردشگران عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی آذربایجان و شهر باکو شامل:

1- یانار داغ یا کوه سوزان باکو | Yanar Dağ

کوه سوزان باکو به دلیل وجود گازها و املاح معدنی همیشه در حال اشتعال است. به‌طوری‌که اگر شب به این کوه نگاه کنید یک حجم عظیم سوزان را خواهید دید. این کوه بیشتر از آنکه جاذبه مورد علاقه گردشگران در تور آذربایجان- باکو باشد بیشتر مورد توجه دانشمندان و زمین شناسان است.

2- سنگ موسیقی | Musical Stone of Gobustan

این سنگ قدیمی‌ترین وسیله و ابزار موسیقی کشف‌شده در کشور آذربایجان است. این سنگ 2 متر طول دارد و بعد از نواختن روی آن صدایی شبیه دایره‌زنگی ایجاد می‌کند. باکو سرچشمه موسیقی مقامی و میخانه است. موسیقی اصیل آذربایجانی به دلیل تنوع سازها آن جزو برترین سبک‌های موسیقیایی دنیا است. جالب است بدانید در کشور آذربایجان سالن اپرا و باله با قدمتی بیش از 100 سال وجود دارد که بیانگر اهمیت هنر و موسیقی در این سرزمین است. باکو در سال 2012 میزبان مسابقات جهانی موسیقی یوروویژن بود که بزرگان موسیقی جهان در این مسابقه حضور یافتند.

ارمنستان، ایروان | Yerevan

دومین کشوری که می‌خواهیم به معرفی جاذبه‌های توریستی آن بپردازیم، کشور ارمنستان همسایه نام‌آشنای ایران است. برحسب توافق انجام‌شده بین دو کشور ایران و ارمنستان در سال 95، گردشگران دو کشور می‌توانند بدون نیاز به ویزا سفر کنند. پس فرصت خرید تور نوروزی ارمنستان و شرکت در جشن‌های نوروزی را از دست ندهید.
اما بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده از گردشگران عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی ارمنستان و شهر ایروان شامل:

1- صومعه نوراوانک ارمنستان | Noravank

کلیسای نوراوانک در سال ۲۰۵ توسط هاوهانس راهب بزرگ در نزدیکی وهاناوانک امروزی ساخته شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کلیسا و صومعه موقعیت مکانی آن در بین کوه‌ها هست که قدرت دفاعی صومعه را افزایش می‌داد. این مجموعه دارای کلیسای سنت کاراپت، سنت گریگور، کلیسای کوچک با یک سالن طاقی شکل، و کلیسای سنت استیتساتسین مقدس است که در هرکدام محل کاربردی متفاوت داشتند.

2- مجموعه باستانی غار آرنی ارمنستان| Areni-1 Cave Complex

قدمت مجموعه باستان غار آرنی ارمنستان به قرن 4 قبل از میلاد برمی‌گردد. این غار درواقع یک مجموعه صنعتی و کارگاهی در نزدیکی روستای آرنی بوده است که نشان‌دهنده پیشرفت صنعت در قرن 3 و 4 پیش از

میلاد در منطقه است. غار از دوره نوسنگی تا قرن۱۲ میلادی مورداستفاده قرار گرفت. مهم‌ترین و عجیب‌ترین قسمت غار ،کارگاه نوشیدنی سازی و کفش متعلق به دوره کلکلوتیک هستند. جالب است بدانید یک جفت کفش در این غار کشف شد که قدمت آن از کفش‌های مرد یخی ایسلند، استون هنج، اهرام مصر قدیمی‌تر است.

گرجستان | Georgia

سومین کشوری که قصد داریم به معرفی جاذبه‌های گردشگری عجیب آن بپردازیم، کشور گرجستان است. در سال‌های اخیر میزان سفر ما ایرانی‌ها به گرجستان بیشتر شده است. ایرانی‌ها برای سفر به گرجستان نیاز به اخذ ویزا ندارند بنابراین اگر اولین بار است که به گرجستان سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم تور نوروزی گرجستان را خریداری کنید. در تعطیلات نوروز تا پایان تابستان آب‌وهوای این کشور و دو شهر توریستی آن یعنی تفلیس و باتومی در بهترین وضعیت قرار دارد.
اما بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده از گردشگران عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی گرجستان شامل:

1- برج کج یا برج ساعت تفلیس | Leaning Tower of Tbilisi

این برج در تفلیس قدیم قرار دارد. زمانی که در فاصله دورتر به برج نگاه کنید احساس می‌کنید که تمام اجزای آن در حال ریختن است و خود برج کج شده است. معماری عجیب برج به‌گونه‌ای است که هر بخش از بدنه آن با یک طرح ساخته‌شده است و فقط یک تیرآهن این برج را سرپا نگه می‌دارد. شاید فکر کنید این برج یکی از بناهای قدیمی شهر تفلیس است درصورتی‌که نوع معماری آن کاملاً مدرن محسوب می‌شود . آنچه باعث شهرت برج ساعت تفلیس می‌شود زنگ مشهور آن به نام "چرخه زندگی" است که هرروز در ساعت 7 بعدازظهر نواخته می‌شود. داستان ازاین‌قرار است که داستان‌نویس مشهور گابریادزه (Rezo Gabriadze) بعد از طراحی صحنه نمایش عروسکی خود طرح این برج را در قالب داستان ارائه کرد، او طرح برج را با الهام از بناهای باقی‌مانده بعد از زلزله در تفلیس ایجاد کرد.

2- کلیسای صخره‌ای گرجستان | Katskhi Pillar

کلیسای صخره‌ای یکی دیگر از عجیب‌ترین مکان‌های توریستی تفلیس است. ارتفاع صخره‌ای که کلیسا بر روی آن ساخته‌شده است در حدود 40 متر است. باستان شناسان معتقدند که این صخره یکی از اولین مکان‌های عبادتی انسان‌های اولیه در گرجستان بوده است که بیشتر مخصوص قربانی کردن بود. بعدها با ورود مسیحیت به کشور گرجستان، این مکان کلیسا و صومعه‌ای ساخته شد تا بتواند محلی برای عبادت مسیحیان تارک‌دنیا باشد. جالب است بدانید در آن زمان پلکانی برای ورود به این کلیسا وجود نداشت و هنوز پاسخ این سوال که چگونه راهبان به بالای صخره می‌رفتند مشخص نیست. به همین علت این کلیسا را "پلکان بهشت" نامیدند.

بلغارستان | Bulgaria

آخرین مقصد از معرفی عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی به کشور بلغارستان اختصاص دارد. برخلاف سه کشور دیگر برای سفر به بلغارستان نیاز به اخذ ویزا است. با توجه به آنکه بهترین زمان سفر به بلغارستان از ماه آوریل تا می (بهار) است، پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به این کشور و یا خرید تور نوروزی بلغارستان رادارید از همین حالا برنامه‌ریزی کنید.
اما بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده از گردشگران عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی بلغارستان شامل:

بنای یادبود بزلوژا یا سرنوشت تلخ | Buzludzha Monument

15 نوامبر 1990 میلادی مجلس بلغارستان رأی به انحلال جمهوری خلق کمونیستی بلغارستان و ایجاد یک جمهوری جدید در این کشور می‌دهد. از این تاریخ به بعد یادبودهای جمهوری کمونیستی در این کشور به‌تدریج رو به ویرانی رفتند و بنای سنگی بزلوژا (Buzludzha) در کوه‌های بالکان کم‌کم به فراموشی سپرده شد. این بنا درواقع در لیست بزرگ‌ترین بناهای ایدوئوژیک دنیا قرار دارد که به مفهوم اتحاد بین بلغارستان و ملت شوروی ساخته شد. بزلوژا درواقع مکانی است که آخرین نبرد میان انقلابیون بلغارستان و امپراتوری عثمانی در سال 1866 روی داد، به‌صورت پنهانی گرد آمدند و جنبش سوسیالیسم را سازمان دادند. این بنا توسط گئورگوی استویلوو (Guéorguy Stoilov) طراحی شد و بیش از 500 متر نقاشی موزاییک در بنا به کار رفت.

غار چشم خدا بلغارستان | Prohodna

غار پروهودنا یا چشم خدا جزو جالب‌ترین و عجیب‌ترین مکان توریستی در تور بلغارستان است. این غار در شمال بلغارستان و فاصله 2 کیلومتری از روستای کارلوکوو و 112 کیلومتری صوفیه قرار دارد. عموماً بیشتر علاقه‌مندان به غارنوردی، پرش ارتفاع و طبیعت‌گردی از این غار دیدن می‌کنند. غار پروهودنا بزرگ‌ترین لابی بین تمام غارها در اروپا را دارد و ابعاد آن به ۳۵ متر ارتفاع و ۵۵ متر عرض می‌رسد.

این مطلب معرفی مختصری از عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی در 5 کشور عالی برای تورهای نوروزی گردشگران ایرانی بود. اگر شما هم قصد دارید در تعطیلات نوروز به خارج از کشور سفر کنید می‌توانید از بانک تور فاینداتور استفاده کنید.

منبع: www.findatour.co

۱۱۵۲ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading